26 martie 2015. Bloggeri români și străini angrenați în schimbarea percepției asupra discriminării.



             Tabăra creativă ”Youth Bloggers for No Hate” a reunit timp de 3 zile, bloggeri din România, Lituania , Grecia, Polonia și Portugalia într-o destinație relaxantă la Băile Tușnad unde s-a dezbătut subiectul  instigării la ură, ce presupune și cum se manifestă. Bloggerii participanți au scris articole despre drepturile oamenilor, din dorința de a se implica în schimbarea percepției asupra grupurilor vulnerabile predispuse discriminării sau a cuvintelor jignitoare ce ajung să demoralizeze interlocutorul, devenind o persoană introvertită.
              

Abordez pe blogul meu diferite subiecte despre pr și brand însă am considerat că este momentul prielnic să promovez și drepturile elevilor sau a studenților așa  am participat la concursul blogalinitiative  la proba Scrie pentru drepturile oamenilor  cu articolul    Tinerii de azi , cetățenii activi de mâine.  



Prima zi,  a acestui proiect a început după ce ne-am cazat la Hotelul O3zone la Băile Tușnad, o locație relaxantă, frumoasă în care m-aș mai întoarce ori de câte ori am ocazia. Dincolo de recepția elegantă am pus o poză sugestivă pentru a vă introduce în atmosferă, camerele sunt pe măsura așteptărilor (ps un loc ideal unde te poți relaxa alături de cei dragi). 



Vă recomand să încercați mâncarea preparată de către bucătarii de la O3zone este delicioasă de la carnea de porc în sos la prăjituri.            



                  Camera de conferințe a devenit timp de 3 zile a doua casă, unde ideile zburau în aer și prindeau nuanța potrivită. Vlad Dumitrescu a fost trainerul nostru și persoana care  ne-a motivat pentru a fi activi pe întregul proiect. Acesta și-a dus până la capăt rolul de coordonator în așa fel încât să spargă barierele între bloggeri străini și români, teama de necunoscut fiind înlocuită cu bucuria de a cunoaște oameni noi, culturi diferite, păreri raportate la principiile acestora. 


Vlad a reușit să-mi ofere o altă perspectivă de a aborda discriminarea și formele prezente în viața de zi cu zi. Workshopul a început timid prin căutarea descrierii blogului, fiecare a extras un bilețel și a încercat să descrie persoana din spatele blogului. Joculețul a avut scopul de a descoperi ce-i pasionează pe ceilalți bloggeri și ce subiecte ating pe blogul lor. 

                   După ce am ascultat ce promovează ceilalți pe blog, am format echipe de 5 persoane pentru a dezbate și a lua o decizie în unanimitate despre asociațiile  care luptă împotriva formelor de discriminare de la religie, orientare politică, sexuală, grupurile vulnerabile și cazurile concrete de violență. 


 Am făcut parte din echipa Minionilor, atunci am admirat talentul Anei Marin pentru desen (șșt.nu este doar o simplă pasiune), simbolurile creionate pe hârtie a însemnat pentru mine reîntoarcerea la copilărie.




Cum fiecare blogger obosit s-a retras în cameră, trupa veselă nu putea să  se relaxeze fără o expediție în prealabil.
       Nici măcar vântul nu a putut să oprească cinci bloggeri    ( cu mine șase) în a se poza prin pădure în toiul nopții, în a filma pe lângă ” monumente ce-ți dă fiori” dar mai ales în a inspecta lacul Ciucaș, supranumit Perla Harghitei (un loc ce face trecerea de la vechi reprezentat de pod  la nou de piscina și de aspectul hanului din exterior). 


Când spun cinci mă refer la Rareș, Profa de engleză(o zăpăcită de care-mi este dor), Bogdan Daradan cu talentul inegalabil de cântăreț și Pișcoțel (o prietenă de nădejde). Petruța se bucură și astăzi de orele de sport la ceas târziu :).

               
Plimbarea s-a încheiat cu bine #fărăurs iar noi am râs o seară întreagă de năstrușniciile pe care le-am făcut, am adunat gândurile mele pentru a împărtăși cu voi dragi mei această experiență.
                

Prima zi a fost una de cunoaștere, asimilare și relaxare în care ne-am acomodat și am pledat pentru aceeași cauză împotriva instigării la ură. Bloggeri români și străini angrenați în schimbarea percepției asupra discriminării.

             


Tu ce părere ai despre instigarea la ură și care sunt metodele de combatere? Crezi că există o soluție pentru a diminua percepția asupra grupurilor vulnerabile?


Am vrut si noi sa facem un selfie...Pacat, a venit ursu si a iesit din greseala o filmare...Ar fi fost un selfie foarte misto da....pacat! Rares Manolache Ianolia Marina Ralucica Andreea Daniela Bojincă Presa In Blugi #presainblugi
Posted by Bogdan Daradan on 26 Martie 2015

1 Comentarios

  1. Eu cred ca tu ai fi cel mai bun ambasador al pacii si dragostei intre oameni. Daca toti ar avea gandirea ta, lumea ar fi o armonie perfecta.

    RăspundețiȘtergere

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram