27 martie 2015. Bloggerii analizează stereotipurile prezente în viața noastră.




         Tabăra creativă ”Youth Bloggers for No Hate” a reunit timp de 3 zile, bloggeri din România, Lituania , Grecia, Polonia și Portugalia într-o destinație relaxantă la Băile Tușnad unde s-a dezbătut subiectul instigării la ură, ce presupune și cum se manifestă. Bloggeri participanți au scris articole despre drepturile oamenilor, din dorința de a se implica în schimbarea percepției asupra grupurilor vulnerabile predispuse discriminării sau a cuvintelor jignitoare ce ajung să demoralizeze interlocutorul, devenind o persoană introvertită.


                 
A doua zi a început cu o priveliște montană relaxantă, unde ploaia domnea peste pădure. Curgea șiroaie fără oprire, aveai impresia că norii vroiau să-mi facă-n ciudă și mă poticnească din drum, am privit știrile care rulau constant la televizorul cu plasmă și am realizat o antiteză între televizorul ce stârnește aceea nebunie ce nu se mai oprește și liniștea camerei călduroase de o nuanță crem. Astfel că, am stat toată ziua în Hotelul O3zone, după ce am privit și ascultat știrile în timp ce savuram cafeaua.




Vorba aceea după o cafea prăjitura pare mai amară așa și vremea mohorâtă de afară care a reușit să creeze o barieră între mine și aventura de afară la care au luat parte ceilalți bloggeri. Tiroliana, de care s-au bucurat bloggeri români și străini, a însemnat o înlănțuire a adrenalinei, însă cu următoarea ocazie nu voi mai rata aceste activități în aer liber ce au drept scop să-ți învingă fricile și să te determine să-ți depășești limitele.



Trainingul de dimineață a început printr-un exercițiu de interpretare a celor 3 articole puse în discuție,  de discriminare a orientării sexuale, spirituale și respectiv etnice din care făceau parte anumite persoane. Modul de interpretare a fost diferit, unele persoane au admirat articolele scrise, menținând ideea că reprezintă o părere sinceră în ceea ce privește unul dintre cele trei subiecte atinse iar cealaltă tabără din aceeași grupă au considerat faptul că articolele au avut drept scop denigrarea acestora.

Venise momentul mult așteptat...tan nam ...Clipe de relaxare nu strică nimănui, astfel că  am profitat de această minivacanță, în care nu am mai fost stresată din cauza deadlinurilor impuse de proiectele de la facultate.
ps. Nimic nu se compară cu orele de spa unde am socializat și mi-am încărcat bateriile. 




Astfel că nu m-am bucurat alături de ceilalți bloggeri în aventura de afară, am preferat să mă relaxez la spa cu fetele (Andreea și Ianolia) în ciuda vremii mohorâte de afară. Așteptam cu nerăbdare acest moment pentru a mă detensiona și a-mi încărca bateriile. 



Curajoșii au beneficiat de o lansare de la pământ cu tirolina la mari înălțimi. Am început să povestim, mă simțeam la un mic taifas cu fetele însă într-o atmosferă propice de a sparge bariera și a vorbi deschis despre mai multe subiecte. 



Timpul se scurgea într-un mod plăcut, deoarece ne bucuram de piscina  în care înnotam și de spa-ul ce transforma nuanța apei de la galben la roșu vulcanic. După această experiență aș repeta o mică escapadă la  Hotelul O3zone datorită serviciilor de calitate de la camere, spa la mâncarea delicioasă.
  

  Revenind în sala de conferințe, bloggerii au învățat din jocul celor 3 articole discriminatoare, ce nuanță  redau cuvintele și cât de ușor generalizăm o persoană în funcție de statusul acesteia și de grupul din care face parte. Bloggerii care au participat la activitatea în aer liber ne-au conturat povestea și sentimentele ce le-au trăit, a fost ca  o trecere de la frustrare la relaxare, unde punctul de echilibru era un alt blogger.




Încrederea în ceilalți, strângerea de mână, dezechilibrarea au avut un impact asupra  bloggeriilor, risipind ploaia cu un zâmbet al acestora după ce au ajuns la înălțime, simțind că efortul lor a fost răsplătit. După ore de muncă  curajoșii au beneficiat de o lansare de la pământ cu tirolina de la mari înălțimi. După  mai multe discuții, am bifat și  reprezentarea unei statui a fiecărei echipe ce evidenția munca dar și secvențele întipărite în minte, echipa susținând-o pe Vera.. 



Această activitate, a fost o trecere de la o situație limită  la una confortabilă, unde punctul de echilibru era un alt blogger. Doar în anumite situații, cum a fost cea prezentată mai sus realizăm cât de greu este să oferi credit unei persoane care abia o cunoști, însă de ea depinde siguranța ta. 
          



Stereotipurile sunt utilizate frecvent ca un adevăr incontestabil fie că vorbim despre un grup sau un individ. Am descoperit împreună formând echipe separate, între sexe, cel feminin a încercat să descrie un bărbat și invers. În perspectiva noastră, bărbații sunt reprezentați în următoarele semne, interpretate de către noi fetele, ca niște adevăruri general valabile.

 La rândul lor, pe cealaltă baricadă  se aflau bărbații care ne-au reprezentat în următoarea imagine. Pot spune că florile au reflectat spiritul nostru de a fi frumoase, sensibile asemenea unui trandafir însă dacă ni se pare să suntem în pericol, acționăm în consecință și înțepăm ca spini.

În urma acestui joc a rezultat faptul că descriem bărbații sau femeile în funcție de stereotipurile impuse de societate. Indiferent de sex , stereotipurile ne acaparează mintea atunci când dorim să expunem caracteristicile unei persoane în funcție de sex, vârstă, ocupație și anturaj, mai bine spus etichetăm  și criticăm oamenii din jurul nostru după anumite norme.

După acest joc  am vizualizat filmulețe în care persoanele discriminate, vorbeau despre traumele trăite sub forma unor prelegeri. Uimitor este faptul că persoanele criticate, arătate cu degetul au reușit să-și formeze o familie și să-și construiască o carieră bazată pe onestitate și demnitate. 



Caracterul motivațional al acestor filmulețe a avut un impact asupra blogerilor, acel imbold  dorești să ajungi la un anumit nivel, poți să împarți timpul între carieră și familie. Deviza era că trebuie să lupți pentru visele tale. Persoanele din jurul nostru ce suferă de anumite boli ar fi bine să le oferim aceea siguranță și să nu-i privim cu neputință deoarece atmosfera creată în jurul lor, îi încurajează să facă ceea ce-și doresc cu adevărat într-un curs firesc al lucrurilor.


          
A doua zi nu se putea încheia fără un karaoke interpretat de cântărețul incontrolabil Bogdan Daradan ce dorește să încheie într-o notă pozitivă o seară petrecută alături de bloggeri frumoși.
           


După o sesiune de fotografii în lift, fiecare a pășit spre cameră pentru a dormi somnul de frumusețe dar și pentru a ne încărca bateriile pentru ultima zi de rămas bună, petrecută în compania unor bloggeri frumoși determinați să combată instigarea la ură atât în online cât și în offline.



1 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram