Studiul de caz:
Campania”No Hate Speech de la A la Z” este un
proiect de mare anvergură la nivel internațional, fiind inițiat de Consiliul
Europei iar la nivel național a fost coordonat de către Centrul de Voluntariat
Cluj-Napoca, mobilizând în luna februarie a acestui an 16 organizații
nonguvernamentale și 198 de voluntari. La nivel național campania a fost
derulată în 12 județe din țară în perioada aprilie 2014 până în luna martie 2015.
Campania ”No Hate Speech de la A la Z” a fost derulată în cadrul Proiectului ” Managementul voluntarului de la A la Z” în perioada aprilie 2014 până în martie 2015 și a fost finanțată prin Granturile SEE 2009-2014 în cadrul Fondului ONG în România, cu suma de 34,942 euro. Partenerii Centrului de Voluntariat Cluj-Napoca în cadrul proiectului sunt Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat și IOGT Tippetue din Norvegia.
Campania ”No Hate Speech de la A la Z” a fost derulată în cadrul Proiectului ” Managementul voluntarului de la A la Z” în perioada aprilie 2014 până în martie 2015 și a fost finanțată prin Granturile SEE 2009-2014 în cadrul Fondului ONG în România, cu suma de 34,942 euro. Partenerii Centrului de Voluntariat Cluj-Napoca în cadrul proiectului sunt Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat și IOGT Tippetue din Norvegia.
Definirea problemei:
Campania ” No Hate Speech de la A la Z” a dorit să spargă bariera și să educe publicul,
în lupta pentru discriminare. Am ales acest studiu de caz deoarece este unul de
responsabilitate socială cu privire la efectele pe care le are discursul
instigator la ură. De asemenea, am analizat campania de relații publice din
perspectiva lui Silver Anvil ce include cercetarea, planificarea, execuția și
evaluarea.
Publicul:
Publicul țintă al
acestei campanii este reprezentat:
·
de cei
1583 de beneficiari ce au participat ca spectatori.
·
de persoanele
ce apațin unei etnii, în speciale rrome.
·
de persoane
cu dizabilități fizice și mentale.
·
de foști consumatori de alcool.
·
de persoane
care suferă de boli incurabile.
Cercetarea:
În cele 16 locații au avut loc culturale de la
piese de teatru la expoziții de fotografii. Bibliotecile vii au strâns un număr
considerabil de cititori care au dorit să fie purtați într-o lume în care
discriminarea este nimicită prin puterea exemplului. Vestea a fost răspândită și
de la o cafenea publică pentru a informa trecătorii de demersul ”No Hate Speech
de la A la Z”.
Evenimentele anti bullying inițiate în școli, precum și dezbaterile ce au provocat tineretul să-și susțină părerile. Atelierele de creație susținute în colaborare cu grupurile discriminate au avut scopul de a-i motiva persoanele vulnerabile, să ia atitudine în lupta pentru combaterea cuvintelor agresive și defăimătoare. Temele abordate au fost diverse, pentru a cuprinde formele de manifestare ale discriminării.
Evenimentele anti bullying inițiate în școli, precum și dezbaterile ce au provocat tineretul să-și susțină părerile. Atelierele de creație susținute în colaborare cu grupurile discriminate au avut scopul de a-i motiva persoanele vulnerabile, să ia atitudine în lupta pentru combaterea cuvintelor agresive și defăimătoare. Temele abordate au fost diverse, pentru a cuprinde formele de manifestare ale discriminării.
Planificarea:
Pe parcursul celor 21 de zile, de pe
data de 9 până pe data de 28 februarie, au fost întreprinse acțiuni în cele 16
locații pentru persoanele vulnerabile. Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca a
dorit să extindă la nivel național și să implementeze în 16 locații diferite,
activități pentru a include persoanele discriminate în grupurile tinere.
Execuția:
Creații artistice au fost confecționate de
deținutele Penitenciarului Târgșor împreună cu elevi ai Liceului de Artă ”Carmen
Sylva” și ulterior expuse într-un centru
comercial din Buzău pentru a avea un impact mai mare asupra localnicilor.
Bucureștiul
și Sfântul Gheorghe au găzduit evenimentele Bibliotecilor vii, unde persoanele
supuse discriminării au devenit subiect de dezbatere pentru cititorii(tinerii sunt asemenea unei cărți deschise pentru trecători) care au
pledat pentru susținerea persoanelor cu diverse forme de dizabilitate, rromi
sau foști consumatori de alcool de a se integra în societate.
Piese de
teatru au fost puse în scenă la Iași,
Deva, Giubega și București cele 4 probleme discriminatorii cu care se confruntă
societatea din zilele noastre pe criterii etnice sau legate de orientarea
sexuală, toate temele au fost abordate în cele 4 piese jucate ce aveau drept
scop spargerea unui zid sau a unor prejudecăți pe care le întâlnim la orice
pas.
La o cafenea publică din Piatra Neamț au
participat tineri, ce au promovat stereotipurile întâlnite frecvent atunci când
ne gândim la o persoană de o orientare diferită sau chiar față de descrierea
bărbaților sau a femeilor.
În același
timp la Sibiu avea loc un atelier iar la
Cluj-Napoca proiecția filmului ”Valea Plângerii”, unde au fost dezbătute teme legate de
discriminarea pe criterii de vârstă, etnie și respectiv modalități de diminuare
a climatului sensibil ce vizează
persoanele cu dizabilități, în special speciale și intelectuale.
Peste 1000 de
elevi din 48 de clase din Năsăud, Satu-Mare, București și Constanța au răspuns
provocării și s-au implicat în Campania ”No Hate Speech de la A la Z”. Elevii
au realizat afișe prin care au transmis mesaje de susținere a campaniei.
Persoanele
cu dizabilități au colaborat cu elevi și tineri din Târgul Mureș și Cluj Napoca pentru a realiza creații artistice împreună.
Un moment prielnic pentru a interacționa direct cu grupul vulnerabil și să se
delimiteze de vechile prejudecăți create în timp de societate.
Concluzii
Campania ”No Hate
Speech de la A la Z” a reușit să
spargă acele bariere percepute de către societate. Stereotipurile sunt
utilizate frecvent în viața fiecăruia, în funcție de perspectiva creată,
indiferent despre ce sex vorbim, adică
fie că este femeie sau bărbat. Avem impresia că femeile se ghidează după un
anumit tipar, fiind sensibile și capricioase când defapt realizăm că ajungem să
descriem prin cuvinte sau să generalizăm.
Același lucru se întâmplă și în cazul bărbaților, avem impresia că fotbalul și berea este descrierea unui bărbat în adevăratul sens al cuvântul fără să ne gândim că noi alimentăm această sete după etichetare. În această campanie au fost implicați și 15 bloggeri români, 1 blogger din Grecia, 2 bloggeri din Lituania, 1 blogger din Polonia, 2 bloggeri din Portugalia. Scopul principal al campanie a fost de conștientizare a publicului vizavi de stereotipurile și formele sale de manifestare. Putem folosi cuvinte ce reușesc să doboare și un munte de om sau să ne aplecăm asupra suferințelor celorlalți.
Alegem să criticăm în loc să dăm o mână de ajutor acolo unde este cazul. Cuvintele folosite în fiecare domeniu de activitate poate să influențeze sau să schimbe radical un om sau chiar un sistem.
Campania ”No Hate Speech de la A la Z” este preluată de la Consiliul Europei și extins la nivel național de către Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca prin diverse activități desfășurate în 16 locații diferite. Arta a avut o contribuție importantă pentru a răspândi mesajul campaniei sub forma unor creații puse în scenă, nici literatura nu a fost uitată atunci când a venit vorba de analizarea unor cuvinte într-un context anost pentru persoanele predispuse discriminării.
Tineretul a luat atitudine și a colaborat împreună cu persoanele cu dizabilități, uitând de prejudecățile ce le-au avut. O echipă reușită în care tineri au făcut un schimb de experiență cu mediul sensibil și au văzut dorința persoanelor cu dizabilități pentru a crea afișe interesante.
Același lucru se întâmplă și în cazul bărbaților, avem impresia că fotbalul și berea este descrierea unui bărbat în adevăratul sens al cuvântul fără să ne gândim că noi alimentăm această sete după etichetare. În această campanie au fost implicați și 15 bloggeri români, 1 blogger din Grecia, 2 bloggeri din Lituania, 1 blogger din Polonia, 2 bloggeri din Portugalia. Scopul principal al campanie a fost de conștientizare a publicului vizavi de stereotipurile și formele sale de manifestare. Putem folosi cuvinte ce reușesc să doboare și un munte de om sau să ne aplecăm asupra suferințelor celorlalți.
Alegem să criticăm în loc să dăm o mână de ajutor acolo unde este cazul. Cuvintele folosite în fiecare domeniu de activitate poate să influențeze sau să schimbe radical un om sau chiar un sistem.
Campania ”No Hate Speech de la A la Z” este preluată de la Consiliul Europei și extins la nivel național de către Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca prin diverse activități desfășurate în 16 locații diferite. Arta a avut o contribuție importantă pentru a răspândi mesajul campaniei sub forma unor creații puse în scenă, nici literatura nu a fost uitată atunci când a venit vorba de analizarea unor cuvinte într-un context anost pentru persoanele predispuse discriminării.
Tineretul a luat atitudine și a colaborat împreună cu persoanele cu dizabilități, uitând de prejudecățile ce le-au avut. O echipă reușită în care tineri au făcut un schimb de experiență cu mediul sensibil și au văzut dorința persoanelor cu dizabilități pentru a crea afișe interesante.
Campania ”No Hate Speech de la A la Z” a analizat efectele pe care le are discursul instigator la ură în diferite zone și ce impact are asupra cetățenilor acest demers venit în schimbarea unei percepții și a unei imagini.
Băile Tușnad
Bloggeri.
Campania No Hate Speech de la A la Z
Campanii de relații publice
CSR
Hotelul O3zone
Pagina de pornire
Workshop
0 Comentarios
Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.