Webstock este cel mai important eveniment de social media din România. După un an de blogging, în care am învățat constant și am redescoperit pasiunea mea pentru scris, am primit și invitația de a participa la Webstock. În data de 2 octombrie, la Hotelul JW Marriott are loc a 8-a ediție a Conferinței Webstock.
Speakerii au încercat să ne transmită într-un timp scurt toate proiectele pe care le vor întreprinde sau pe cele care au prins deja contur.
- Andrei Roșu ne-a comunicat mai multe detalii despre e-bookul caritabil, dar și despre numeroasele colaborări cu asociația non-guvernamentală Hospice ”Casa Speranței”.
- Andreea Rossini a vorbit despre problemele cu care s-a confruntat la un moment dat compania Vodafone, cu puterea de descărcare. Astfel, susține că a inițiat un proiect timp de 5 ani pentru remedierea acestei situații. În prezent Compania Vodafone colaborează cu Starbucks, Smurd, Maraton Mobile, Enel și JustGiving.
- Dragoș Lumpan este fotograf și colaborează cu Vodafone pentru realizarea spoturilor publicitare. Fotograful a creat celebrul spor care face asocierea între transhumanță și puterea internetului. De asemenea a vorbit despre proiectul lui pentru 2016, regizarea filmului Ultima Transhumanță.
- Erwin Albu, ciobanul care a făcut înconjurul presei românești cu proiectul lui intitulat Autoservire, se declara fiind un țăran urban. Erwin este un antreprenor din Codlea și își propune să creeze o platformă ”Autoservire 2.0” pentru ca țăranii să-și poată vinde surplusul din grădină, iar cu banii strânși să cumpere biciclete localnicilor.
- Michele Grassi ne-a vorbit despre economia circulară și despre beneficiile acesteia, atât în cadrul companiei reprezentate de el, cât și pentru viitorii antreprenori din domeniu.
- Cornel Ilie, solistul trupei Vunk, dorește să investească mai mulți bani în tehnologie și în tehnica muzicală(să testeze produse de sonorizare, cât mai complexe pentru a face la fiecare concert un show de neuitat). De asemenea a vorbit despre Ziua internațională a Dorului, despre managerul fals Paul Filip și despre proiectul Vunk în Orașul Minunilor.
- Georgescu Florin este fondatorul TANDEM și ne-a spus mai multe detalii despre recordul atins pentru Craiova și de Centrul Sportiv Paralimpic, pe care dorește să-l construiască. Un om luptător, cu perspective mărețe și cu o lecții de viață pentru fiecare dinte noi.
- Cabral este, de fapt nu are nevoie de prezentare, celebrul prezentator de la postul de televiziune Acasă. Dincolo de proiectele din online cele de pe blog și offline, cele evidente de la TV, Cabral mai are o asociație prin care îi ajută pe ceilalți. Personal, am rămas surprinsă nu mă așteptam, ca el, împreună cu soția lui, să aibă Asociația Zâmbet și Suflet. De ce zic, că nu mă așteptam, deoarece am văzut mulți oameni de TV(de la doamne/i cu jurnalul, jurnaliste/i în adevăratul sens al cuvântului, prezentatoare și părereoloagele/ii de serviciu) care investesc în afaceri pentru ei. Cabral ne-a spus printre altele, ce înseamnă pentru el ideea de FAMILIE și de a DĂRUI.
- Alexandru Negrea de la Marketing 2.0 ne-a ”suflat” așa câteva detalii de promovare și ne-a confirmat, ceea ce de altfel se știa că mulți utilizatori de blog optimizează telefonul pentru varianta mobilă. Alexandru Negrea susține că utilizarea blogului pe mobil a crescut cu 25%, în ultima perioadă.
- Horia Neagu de la Seo Wolf, a oferit sfaturi SEO despre importanța conținutului, linkurilor și social. Titlul(meta titlul) trebuie să conțină 55 de caractere și conținutul, să aibă în medie 160 de cuvinte cheie. Un alt aspect important este repetarea titlului în primul paragraf. Un conținut relevant, în care să prezinți toate aspectele cheie trebuie să conțină între 200 și 700 de cuvinte. De asemenea, a vorbit și despre site-ul schema.org, unul util din punct de vedere tehnic, deoarece acesta oferă detalii despre codurile de care Google ține cont. Algoritmul Google este format din număr total de interacțiuni: LIKE+SHARE+COMMENT+MENTION+TAG
- Ionuț Munteanu de la WebDigital, a oferit informații despre targetarea comportamentală și cea contextuală. Ionuț Munteanu a abordat și subiectul legat de QS(quality score) și importanța conținutului pentru cititori indiferent de materialul oferit. Un alt subiect atins este cel legat de campaniile pe audiențe noi și cele pentru campaniile axate pe comunitate.
- Ciprian Cătunescu, videoblogerul cunoscut în online sub numele de Unguru Bulan. Unguru Bulan a vorbit despre echipamentele de care are nevoie un vlogger la început de drum, dar și de cele mai performante aplicații. Camera, luminile și lavaliera(mufă jack 3,5 mm) sunt elementele esențiale pentru un conținut video de calitate.
- Anne Chelariu, videobloggerul care ne-a povestit despre începuturile ei, în acest domeniu. Sigur că ne-a spus de eșecurile și succesele, de urcușurile și coborâșurile acestui drum anevoios și despre cât de greu este să găsești sponsorizări. Mai ales atunci când îți dorești să-ți materializezi pasiunea și să muncești cu drag pentru visul pe care îl ai. Anne a povestit elemente din spatele clipurilor ei de la rant-uri, personaje, react to, editing, tricks, fan finder, creators la online marketing by a brand, commercial break, product, placement, sponsorship și giveaway.
- În final, pot spune că ultimul este cel dintâi. Mihai Tăranu a fost ales personalitatea anului 2015 în online. Mihai Țăranu este cunoscut în online, sub pseudonimul Zmenta. Zmenta ne-a dezvăluit faptul că se axează pe statusuri penibile, deoarece dincolo de amuzament, acesta dorește să-și educe publicul prin exemple de AȘA NU. Targetul lui a fost atins în mare parte de către bărbați, femeile vizualizându-i mai rar clipurile.
Webstock 2015 a fost un eveniment interesant, unde am întâlnit oamenii cu experiență din această breaslă. Dragilor, în spatele unui brand individual stau multe ore de muncă de la editare, scriere până la publicare. Le urez mult succes tuturor bloggerilor și videobloggerilor și să ne vedem la anul cu proiecte noi bifate, pentru a avea despre ce să povestim.