Imaginează-ti că România este dominată de industria automobilistică cu mașini electrice

Sursă: Mercedes-Benz.ro

Imaginează-ți că Romania este dominată de industria automobilistică cu mașini electrice. Mercedes-Benz va lansa noul Suv electric ceea ce reprezintă că treptat se va face trecerea de la mașini ce consuma combustibil la mașini care vor folosi electricitatea. De la mașini care poluează la cele care nu vor mai emite noxe toxice.

Mașinile electrice sunt masinile viitorului care vor invada piața cu astfel de mașini. Aceste mașini ca să poată să fie utilizate au nevoie de politici publice care sa creeze un sistem format din străzi care să facă legătura cu aceste stații de încărcare. Fiecare pas al evoluției tehnologiei, aduce sisteme noi adaptate nevoilor moderne ale oamenilor. Industriile țin pasul cu nevoile moderne și încearcă să găsească soluții la problemele actuale. O problemă actuală cu care e confruntă România este reprezentată de poluarea generată de mașini.

Accesibilitatea pentru achiziționarea acestor mașini electrice în România cred că este oportună și benefică pentru mediu. Poate să fie un liant între mașină și nepoluare. Un produs benefic pentru sănătatea șoferilor, dar și a pietonilor. Dacă ne raportăm la cum poluează o mașină ce consumă combustibil, ne gândim la monoxidul de carbon, la hidrocarburi, la dioxidul de sulf, la oxizii de azot, la compuși organici voltili și la funingine, adică aszbest. Monoxidul de carbon și hidrocarburile cauzează afecțiuni ale plâmânilor. Dioxidul de sulf și oxizii de azot formează ploile acide. Acestea sunt efectele cauzate de mașinile ce consumă carburanți.
 
Dacă ar fi să luăm în calcul evoluția automobilistică(eu o văd ca pe o evoluție) și să ne raportăm la puterea de cumpărare a unei mașini electrice. În contextul în care mulți clienți din Vest optează pentru mașini cu motoare pe benzină și cele  electrice. România preia exemplele de bune practici și implementează acest sistem. O analiză SMART ne ajută să înțelegem de ce acest sistem este benefic pentru comunitate:

Specific:
 
 
– Cine este implicat în industria automobilistică cu mașini electrice?
Implicați în dezvoltarea și susținerea acestui sistem cu mașini electrice sunt toți actorii. De la cei care se ocupă cu comercializarea mașinilor electrice, stațiile de încărcare la ateliere de reparat. Un astfel de sistem creează și parteneriate între instituții pentru buna funcționare a activității.
– Ce anume dorim sa obținem?
România își propune să reducă poluarea cauzată de combustibilul fosil.
– Când trebuie facut?
În cel mai scurt timp posibil, dar ținând cont de birocrație și de etapizarea implementării unui proiect în 3 ani de zile ar putea să fie funcțional. Cu mașini electrice vândute între 20-50% clienților.
– Unde este realizat?
Realizat și în România prin comercializarea mașinilor electrice.
– Care sunt cerințele si limitările?
Cerințele unui astfel de program în care industria automobilistică creează mașini electrice sunt legate de străzile pe care pot circula, legile care să permită acest lucru. Politicile publice construite pentru ca mașinile să fie omologate. Stațiile de încărcare și accesul mașinilor în toate regiunile pentru a acoperi nevoia de a circula și respectiv încărca cu electricitate mașina.
– De ce este nevoie sa facem asta?
România are nevoie de o astfel de revoluție în automobilistică pentru reducerea combustibilului fosil și a poluării. Ceea ce înseamnă că excesul acestui combustibil duce la faptul că nu o să mai existe resurse necesare pentru susținerea mașinilor. Digitalizare informațiilor și evoluția industriilor duce inevitabil la consumul de electricitate. De la bateriile de la mașina ce consumă carburant la mașinile electrice este doar un pas  ce se realizează treptat cu ajutorul producătorilor.

Măsurabil:
 
-Cât de mult?
România va fi dominată de vânzări auto cu mașini electrice pentru diminuarea poluării cu noxe toxice. Mașinile electrice fiind mai silențioase în raport cu motoarele pe benzină sau cele diesel.
-Cat de mulți?
Schimbarea mentalității, dar și a produselor influențează puterea de cumpărare. Românii fiind interesați de produsele ce sunt în trend, cele care pot fi reparate și care au susținere. Mașinile electrice având stații de încărcare pe teritoriul României. Trecerea fiind făcută etapizat.
-Cand voi ști că a fost îndeplinit?
Obiectivul este îndeplinit atunci când ne raportăm din punct de vedere statistic la un număr mai mare de clienți ce cumpără și apoi utilizează mașini electrice.
 
Accesibil: 
 
-Este accesibil pentru România?
O mașină electrică este accesibilă pentru orice client. Cea mai ieftină mașină electrică în România este de 25838 și ceva de lei, echivalentul la 5442.05 de euro. Prețul unei mașini electrice noi este mai mic, decât prețul unei mașini cu motor diesel sau pe benzină.
 
Relevant:
 
-Este relevant pentru România?
Mașinile electrice câștigă din ce în ce mai mult teren în România. Mașini electrice sunt produse și comercializate, stații electrice sunt plasate în anumite zone. Cred că este relevant pentru România crearea unui sistem care va fi dominat în viitorul apropiat de  industria automobilistică cu mașini electrice câștigând pe zi ce trece tot mai mult teren.
 
Încadrat în Timp:
– Când?
În trei ani de zile industria automobilistică va fi dominată de mașinile electrice.
– Până când?
Mașinile electrice vor avea o perioadă de evoluție, datorată de scumpirea petrolului și de poluare. Introducerea taxei de poluare a mașinii cu motor de benzină sau diesel îi va dezarma pe clienți. Crearea unui sistem prin politice publice va favoriza în timp mașinile electrice, deoarece resursa petrolieră la un moment dat nu o să mai facă față cererii de pe piață.

Toate aceste obiective SMART au la bază imaginea industria automobilistică din România care va fi revoluționată de lansarea primului SUV Mercedes-Benz EQC care vine în susținerea idei că electricitatea va avea întâietate în locul petrolului. Prima mașina care a atins 100 km/h a fost o mașină electrică ceea ce ne duce cu gândul la faptul că aceste mașini cu un astfel de sistem sunt supuse testelor și vor satisface nevoilor moderne. Creșterea vitezei la o mașină electrică stârnește interesul clienților pentru achiziționarea unei mașini electrice. Mașina electrică o să fie mașina viitorului în industria automobilistică din România. Mercedes-Benz va lansa un SUV care ajunge la 100 km/h  și poate să parcurgă 450 km.  Conceptul e-Mobility a câștigat un aliat ce produse mașini electrice pentru români. Acest concept favorizează dezvoltarea acestei industrii și inovarea cu mașinile electrice care vor avea mai multă putere pe viitor pe distanțe mai lungi.
 
Acest articol  a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019.


0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram