Casa mea între optimizarea energetică și cea a bugetului


Casa mea se află între optimizarea energetică și cea a bugetului. Locuiesc într-un bloc în care fiecare vrea să-și optimizeze bugetul cât mai mult. Spun acest lucru, deoarece vecinii mei nu vor să plătească pentru a izola tot blocul. Câțiva vecini, printre care și eu, am optat pentru izolarea termică individuală. Certificatul energetic prin care putem verifica, unde se pierde căldura și cum putem să optimizăm energia și să identificăm infiltrațiile excesive de aer.

                                        Bloc nereabilitat – termografie

Așa arată blocul în care locuiesc, fiind nereabilitat și cred că fiecare vecin ar trebui să se documenteze, vizavi de acest aspect. Apartamentul meu este izolat atât pe exterior, cât și pe interior, încălzindu-se mult mai repede. Un bloc nereabilitat este expus mucegaiului, deoarece căldura se pierde și se instalează umezeala, ce transformă un mediu sănătos, într-unul plin de mucegai. În sezonul rece, toate acestea sunt resimțite din plin, de către locatari.

                                       Bloc nereabilitat

Termografia în construcții poate demonstra pierderile de energie și de unde sunt aceste probleme. Important, atunci când identificăm o problemă, este să și căutăm o soluție fezabilă. Deși, vecinii mei ar opta, pentru orice soluție, ce nu implică costuri. Cred că o expunere a acestei probleme, poate să-i determine să acționeze. Un obiectiv care trebuie atins, este cel de a se izola fiecare apartament în parte. 
                                     Termografie bloc reabilitat

Un bloc reabilitat menține căldura pe o perioadă mai lungă de timp și este mai ieftină. Prin reabilitarea blocului meu, pot scăpa cu ușurință de umezeala din casă și de pierderile de căldură. Pentru fiecare vecin, apartamentul este locul în care spunem că suntem acasă și că ne bucurăm de fiecare moment petrecut în familie. De aceea, casa mea(apartamentul) și blocul în care locuiesc trebuie să fie un mediu plăcut, sănătos, fără umezeală și pregătit pentru sezonul rece.

                                        Bloc reabilitat
Sper să mă bucur, de un bloc reabilitat, izolat și proaspăt vopsit, cât mai curând. De optimizarea energetică a blocului, în exterior, depinde și optimizare bugetului meu.  Cred că auditul energetic de la Enermed Impex S.R.L poate să ne ofere un plan, legat de modernizarea clădirii la un preț rezonabil, sau mai bine spus să fie ieftin.

În schimb, vecinii sunt mai preocupați de optimizarea energetică din interior. Becurile economice sunt preferatele mele și ale vecinilor, de la lumina rece la cea caldă, toate își fac  loc în fiecare încăpere. Centralele termice sunt cele care încălzesc camerele și pot spune că optimizează bugetul familiei.  De la încălzirea apei, la căldura emanată prin calorifere. Mâncarea proaspăt făcută la aragaz este realizată fără griji, de când am centrală. Pot spune că nu m-am mai gândit la faptul că butelia se consumă, în timp de prepar.
Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016.
Tu ce părere ai despre optimizarea energetică de la exterior, spre interior? Certificatul energetic este eficient sau util pentru locatarii unui bloc, tu ce crezi despre acest subiect?

0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram