De la o garsonieră la blog la o casă mare construită cu materiale de la Casa de Comenzi


De la o garsonieră la blog la o casă mare construită cu materiale de construcții în Brașov de la Casa de Comenzi. M-am născut în Brașov. În cel mai frumos oraș din România. Aici mi-am petrecut un sfert din viață. Un loc în care mi-am conturat personalitatea și am învățat cum să locuiesc în jungla urbană. Cum să mă resemnez cu ideea că mirosul de mucegai, băile comune, furatul hainelor de către alte vecine, reșoul care încălzea camera,  tăiatul țevilor și tot acest zgomot vid mi-au alimentat nevoia de liniște. De a-mi construi o casă departe de urletele de la geamul meu în care copii își strigă mamele, departe de vecinele bârfitoare care abia așteaptă să încropească la o cafea o știre nouă despre mine. Că prea sunt eu discretă și la locul meu. Atât de multe întrebări fără răspuns stau pe buzele lor ca un vulcan gata să erupă.

Mi-am renovat garsoniera. Am schimbat mobila. Am schimbat mirosul înțepător de mucegai cu care se confruntă brașovenii. Toate lucrurile sunt moderne în locuința în care mai am curajul să spun că este acasă. Decât, vecinii sunt aceeași. Cu aceleași maniere. Cu aceleași obiceiuri. Că vulpea își schimbă părul, dar năravul ba. Nu au renunțat la nărav. Au rămas cu el. Toată viața l-au purtat în orice ședință de bloc. Când planificam să schimbăm câte ceva, aveam parte de opoziția celor numiți Gică Contră. Am ajuns la concluzia că este un consum de energie uriaș pentru a conviețui în această situație. 

Îmi doresc liniște. Să am motivația să scriu. Eu sunt o fire mai boemă. Nu m-am încadrat niciodată în acest peisaj. Și a venit vremea să schimb toate aceste lucruri. Să fac alegeri. Să îmi schimb locuința și să îmi construiesc un loc pe care să îl pot numi într-un cuvânt, acasă. Un loc în care să mă refugiez la bine și la greu. Un loc care să-mi ofere bucuria celor două perioade din viața mea: maturitatea prin întemeierea unei familii și bătrânețea. Sunt prea tânără să mă gândesc la viitor. Am 25 de ani. Doar, că niciodată nu e prea devreme să-ți alimentezi visul și să mă gândesc la vorbele acelei bătrâne din nuvela psihologică Moara cu noroc: ” liniştea colibei tale te face fericit”.

Părinții mei au planificat să îmi cumpere un dar, ca să fie în locul unei sume de bani în momentul în care o să mă căsătoresc. Au vândut două terenuri, fiecare, de la țară și m-au ajutat să îmi cumpăr un teren în Municipiul Brașov. Moment în care visurile mele au început să se materializeze. După ce m-am documentat pentru tot ceea ce ține de partea legală a construcției: certificatul de urbanism, aviz de construcție, racordarea la rețelele publice cu apă, canalizare și iluminat. 

Materialele de construcție fac diferența dintre o casă longevivă și una care se dărâmă în puțin timp. Mi-am pus pe listă cam ce aș avea nevoie, din punct de vedere logistic, pentru a-mi contura toate visurile copilăriei, de a locui la o casă. Îmi doresc o fundație solidă. Cred că este primul pas și cel mai important. Să am posibilitatea să fac câteva scări pe care să le înfrumusețez cu gresie sau cu piatră decorativă. Pentru pereții exteriori am nevoie de glet, fier, bca, izolație și multe alte materiale. Pentru pereții interiori glet, vopsea sau lavabil. Pentru băi am nevoie de gresie, faianță, adezivi. Pentru dormitoare, sufragerie și biblioteca sau spațiul în care îmi petrec cel mai mult timp pasiunii de a scrie articole, texte de proză scurtă și de a citi, în care să îmi depozitez creațiile, parchet, vopsea, calorifere. În mare acestea sunt materialele de care am nevoie, pentru o casă la roșu, dincolo de adeziv și celelalte materiale. Acoperișul cu țigla metalică și structura din lemn. Când achiziționez îmi dau seama de ce materiale de construcție pentru casa din Brașov am nevoie.

Mă consult și cu acel constructor, care mă ajută să-mi îndeplinesc visurile copilăriei, privind materialele necesare. Împreună mergem la cumpărături, pentru a-mi alege și a-mi pune amprenta pe fiecare bca pus. O să aleg și produse mai ieftine ca să reușesc să acopăr toate cheltuielile pentru ridicarea casei din Brașov. Casa în care copii mei își vor petrece copilăria. După un asemenea efort. Voi pune o șapă la câțiva metri de casă pentru construirea unui foișor în care să-mi beau cafeaua în fiecare zi și să privesc la cum aș putea să-mi îmbunătățesc locuința.

Surse informare: Vindem Ieftin și Super Blog.

Acest articol a fost scris pentru proba Vindem Ieftin din cadrul celei mai longevive competiții din online Spring SuperBlog 2020.

0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram