Cum se elaborează și se redactează o lucrare de licență sau o lucrare de disertație



Cum se elaborează și se redactează o lucrare de licență sau o lucrare de disertație?

O întrebare la care am căutat și eu răspunsuri în anul 2016 când mi-am redactat Lucrarea de Licență la specializarea Comunicare și Relații Publice la Facultatea de Sociologie și Comunicare din Cadrul Universității Transilvania, dar și în anul 2019 când mi-am redactat Lucrarea de Disertație la specializarea Inovare Culturală la Facultatea de Litere din Cadrul Universității Transilvania din Brașov. Sunt șapte pași simpli de parcurs pentru a redacta și elabora o lucrare de licență sau o lucrare de disertație: alegerea profesorului, alegerea temei, redactarea cuprinsului, documentarea, redactarea conținutului, dimensiunea lucrării, corectarea conținutului și citirea lucrării.

Primul pas este să găsești un profesor universitar care să îți coordoneze lucrarea de licență. Pentru lucrarea de licență, dar și pentru lucrarea de disertație am ales doi profesori universitari. Ambii erau implicați în foarte multe proiecte extra-universitare. 

Al doilea pas este alegerea temei. În 2016 pentru lucrarea de licență am discutat cu profesorul coordonator și am stabilit inițial tema. Îmi doream foarte tare să scriu despre blogging, mai ales că aveam 2 ani de când scriam articole pe blog. Dar, după lungi discuții mi-am schimbat tema și am optat pentru elaborarea unei lucrări de licență despre organizarea de evenimente. O temă inedită și actuală. Mi-a fost foarte greu să caut cărți pe care să le introduc în bibliografie, cărți din care să citez. Mai ales că nu au fost scrise cărți despre cum se organizează evenimentele și de câte tipuri sunt. În 2019 pentru lucrarea de disertație mi-am propus să îmi aleg o temă mai familiară și să analizez poezii. Dar, după lungi consultări cu profesorul coordonator am ales să scriu o piesă de teatru și să o analizez. Scrierea și interpretarea unei piese de teatru este mult mai dificilă, decât m-am pregătit din punct de vedere emoțional și luând în calcul timpul de lucru pentru redactarea acesteia.

Al treilea pas este redactarea cuprinsului. Cuprinsul este esențial atunci când scriem o lucrare de licență sau de disertație. Cuprinsul trebuie să fie divizat în Introducere, trei capitole dacă este cazul unei lucrări de disertație și cinci capitole în cazul unei lucrări de licență, Concluzii, Bibliografie și Anexe.

Al patrulea pas documentarea. După ce ai ales tema lucrării de licență sau cea a disertației trebuie să te documentezi. Să răsfoiești zeci de cărți. Să scrii citate și să parafrazezi din cărți idei care se potrivesc cu tema de licență sau cu tema disertației.

Al cincilea pas este redactarea conținutului. Introducerea și Cuprinsul sunt cele mai importante informații pe care le citesc toți profesorii din comisie, doar profesorul coordonator are datoria să citească tot conținutul lucrării de licență cum a fost cazul meu în 2016 sau al lucrării de disertație cum a fost în 2019. Ultimele idei notate în lucrarea de licență sau în lucrarea de disertație sunt cele din Introducere și din Cuprins care conturează și clarifică tema și scopul cercetării. În Introducere trebuie menționate tezele propuse care urmează să fie dezvoltate în conținutul lucrării, adică în cele trei sau cinci capitole. În partea de Concluzii trebuie evidențiate ideile care au fost elaborate și dacă au fost atinse obiectele cercetării și direcțiile viitoare.  Cele trei sau cinci capitole trebuie să descrie în detalii tezele menționate în introducere. Bibliografia trebuie să fie scrisă în sistemul de citare APA și să conțină toate cărțile din care au fost extrase citate sau cărți din care sunt parafrazate idei. La Anexe sunt expuse grafice, chestionare sau elemente ajutătoare.

Al șaselea pas este dimensiunea lucrării de licență sau de disertație. Dimensiunea pentru o lucrare de disertație sau o lucrare de licență trebuie să fie scrisă în word și să fie cuprinsă între 60 și 100 de pagini (minimum 17.000 de cuvinte).

Al șaptelea pas este corectarea conținutului și citirea lucrării. Acest pas este fundamental pentru corectarea greșelilor de typo sau eventualelor greșeli redactate în grabă. O lucrarea de licență sau o lucrare de disertație trebuie să reflecte o bună stăpânire a informațiilor, dar și o redactare concisă și coerentă.

Sper să vă fie de folos aceste informații pentru elaborarea și redactarea lucrării de licență sau a lucrării de disertație.

0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram