Consumul de energie din companiile multinaționale



Consumul de energie din companiile multinaționale. Am lucrat o perioadă într-o astfel de companie și aveam impresia că bubuie centrala. Echipamentele erau suprasolicitate, fiind deschise și 10 ore, iar agenții încercau să ajute pe clienți de pe diferite aplicații.

Îmi aduc aminte și acum, când s-a dereglat o alarmă în timp ce preluam un apel dificil. Doamna îmi țipa, respectuos în cască, iar eu mă confruntam cu o situație neplăcută și iritantă. O astfel de situație limită, în care răbdarea, nervii întinși la maxim și furia se instalase în atmosfera tumultuoasă. Dar, am avut răbdare pentru a putea soluționa problema. 

Îmi imaginez și acum cele 50 de calculatoare de pe departamentul meu, fără să le iau în calcul pe celelalte. Imaginează-ți cum ar fi să mergi în vizită, într-o fabrică de calculatoare și să vezi zeci de prelungitoare, poate dacă la început ți se pare fascinat, în spatele acestora se află o echipă care coordonează întreaga activitate.

Mereu mi-am păstrat zâmbetul pe buze, deși ai tendința să renunți și să abandonezi căutând orice pretext. O experiență într-un call center te învață să-ți organizezi timpul, să devii mai responsabil și să realizezi faptul că timpul este prețios. Timpul înseamnă bani și asta o spun mulți antreprenori, îți vei da seama de ceea ce spun atunci când ai 3 minute să-i rezolvi problema unui om, să transmiți mai departe și să-ți faci o analiză a muncii prestate. 


Revenind la consumul de energie, am făcut o mică balanță între  ceea ce se atunci când este o pană de curent, raportându-mă de la serviciu la acasă și mai exact de la televizoarele, laptopul, calculatorul, luminile de acasă, tot felul de rame digitale și lămpi cu senzori la sutele de calculatoare, de la serviciu. Aș spune că este incomparabil, de la pierderile materiale la cele de energie.


În 19 iulie a fost introdus un act normativ prin Legea 159 din 2013, privind obligativitatea certificatului energetic pentru performanța energetică a clădirilor. Astfel, că spațiile nu pot fi închiriate sau vândute în lipsa acestui document. 


Mă gândesc că atât în cazul, companiilor multinaționale cât și a celor de IT, sunt influențate dincolo de costurile aferente și de locaţia clădirii care să poată oferi o gamă largă de servicii, pentru siguranța angajaților. Auditorul energetic  stabilește un raport de audit energetic pe diferite clase, în funcție de locația, suprafața și tipul de imobil.

Consumul de energie din companiile multinaționale, sau din cele de IT reprezintă un subiect important, privind doar la compania Google, fără de care nu am găsi informații în timp real în domeniile de interes. Închei pri a vă anunța că acest articol a fost scris pentru  SuperBlog 2015.

0 Comentarios

Opinia ta este importantă pentru mine. Aici îți poți așterne ideile despre subiectul abordat.

Translate

Follow Me On Instagram